Aprindere scanteie/incandescenta:

 

Ce este instalatia de aprindere? Cum functioneaza?

 

Instalatia de aprindere este specifica motoarelor cu aprindere prin scanteie (benzina), aceasta avand rolul de a aprinde amestecul de carburant si aer intr-un anumit moment. Aprinderea are loc in al treilea ciclu de functionare a motorului (la motoarele in 4 timpi) si se face prin intermediul bujiei care produce scanteie.

Pentru ca bujia sa produca scanteie, bobina de inductie transforma curentul de joasa tensiune din acumulator in curent de inalta tensiune (20.000 V). Bujiile sunt de mai multe tipuri, la acestea diferind diametrul filetului, distanta dintre electrozi si numarul acestora.

Instalatia de aprindere are mai multe componente care trebuie sa functioneze simultan pentru a porni masina.

 

Alternatorul Functia alternatorului este aceea de a produce curent continuu prin intermediul diodelor montate pe acesta, curent folosit la incarcarea bateriei si la alimentarea consumatorilor autovehiculului..

Electromotorul Acesta este cunoscut si drept demaror, iar in functie de tipul autovehiculului pe care se foloseste poate fi alimentat cu curent continuu de 6, 12 sau 24 de volti. Electromotorul are functia de a invarti volantul motorului prin intermediul rotii dintate montate pe acesta, invartire necesara pornirii motorului.

Bobina de inductie – Rolul bobinei de inductie in componenta instalatiei de aprindere este acela de a transforma curentul electric de joasa tensiune din acumulator in curent electric de inalta tensiune prin fenomenul de inductie electromagnetica. In functie de tipul de autovehicul bobina de inductie poate produce intre 10 si 25 kV.

Acumulatorul – Cunoscut in termeni tehnici ca „bateria de acumulatoare”, acesta este componenta instalatiei de aprindere care are rolul de a inmagazina curentul electric necesar pornirii motorului si alimentarii consumatorilor montati pe autovehicul.