Bieleta directie/ Cap de bara :

Bieletele de directie si Capatele de bara

 

· Bieleta de directie

 

Este o parte cruciala a sistemului de directie a unei masini. Ea este o bara dreapta, metalica, echipata cu un capat oscilant. Ea face legatura dintre caseta de directie si capul de bara oscilant.

Orice masina are doua bielete de directie, una pentru roata din dreapta si una pentru cea din stanga.

Bieleta, ca orice bara, are doua capete. Unul prevazut cu o articulatie sferica, cel dinspre caseta de directie si un alt capat prevazut cu un filet care se leaga de capul de bara al rotii.

Cum iti dai seama ca bieleta de directie este defecta?

Cand masina incepe sa toceasca anvelopele fata neuniform, mai evident pe una din partile laterale atunci ai probleme cu sistemul de directie. Daca simti joc in volan sau ai senzatia ca nu mai este la fel de sensibil ca inainte este momentul sa apelezi la un specialist si sa verifici sistemul de directie.

 

· Capetele de bara

Capetele de bara sunt componente ale sistemului frontal de suspensie. Suspensia fata a unei masini este mult mai complicata decat suspensia spate, deoarece puntea fata este responsabila si de virarea masinii.

Capetele de bara sunt o parte vitala ale sistemului de directie dar si ale celui de suspensie.

Conecteaza portfuzeta de bratul suspensiei, asigurand libertate de miscare rotii si o  frecare cat mai mica.

Ele sunt lubrifiate puternic si in interior au multi rulmenti care scad pe cat posibil coeficientul de frecare. Fiind responsabile de miscarea rotii, nu iti doresti ca ceva sa le impiedice miscarea de ghidare.

Cum iti dai seama ca capul de bara  este defect?

Atunci cand capul de bara este defect suspensia fata se slabeste. Cu cat suspensia se slabeste mai mult, soferul o sa simta vibratii in volan, un volan mai moale si sunete ciudate dar si un unghi de fuga deviat. Un unghi de fuga deviat va toci neuniform anvelopele.